Friday, October 10, 2008

out of character

Som en följd av att jag stukade ena foten lite för illa för mitt eget tålamod har jag de senaste veckorna tittat otroligt mycket på tv. för det första har jag börjat se om lost från säsong 1 och är nästan enda framme nu. jag la ner lost en bit in på s3, men har hört så mycket bra om s4 och nu när jag hade all världens tid för mina ögon... säsong 4 är fö också mycket bra där jag nu är halvvägs in. gott att jag återupptog.



Annars mycket film och så har jag ju sett IDOL! Hela kvalveckan och en del av slutauditions och nu känner jag ett visst kvarvarande behov av att skrika ut min sorg över att Elias Ringquist åkte ur. Nog för att idol kanske inte är bästa forumet för landets riktigt talangfulla musiker, men det hade varit sååååå najs att bara få honom serverad en gång i veckan och det skulle ha varit väldigt interssant att se honom i alla dessa olika teman. Eftersom att jag är stenålder med det hära med internettttttet så förvänta er inte ett inlagt youtube-klipp, men jaja, här är LÄNK iaf. Tänk vad hon kan!



Jag valde klippet med försnack bara för att jag inte hade så bra koll på honom från början och suckade så förutfattat när han pratar om att han har "jobbat väldigt länge med musik". Och så är ju killen lite äldre och har grund för sina ord för en gångs skull! Jajamensan, och det finns inget jag älskar mer än när människor tvingar mig att inse mina fördomar! Nu måste man ju vara aktiv och leta efter saker som trillar ut från den här mannen framöver mer fokuserat. Fast jag kan faktiskt tänka mig att jag kommer att göra det denna gång. Håll mer koll på Myspace och http://shymusic.com.



Ändock kommer jag nog att fortsätta se idol ett tag till nu. Såvida inte även Sepideh åker ut. Mest för att hennes röst är lätt outstanding, men också ganska mycket för att hon kanske är den vackraste jag nånsin sett (vid sidan om karina lombard...). D.A.M.N. Jag svärmar lite lätt och tänker att så vackra är de inte när de är straighta. Så nu ska hon bara komma ut, träffa mig och kunna ignorera att jag är i det närmaste tondöv. Låter det långsökt? Kanske. Men jag håller hoppet vid liv. Kanske lite motiverat av 2*gayvärldens anthem uppföljt av i kissed a girl. Tjejen får helt enkelt faktiskt leva med att vara årets flickfavorit bland flickorna på rätt sida!

No comments: