Sunday, February 07, 2010

allting kommer åter

det här är mycket enkelt. min gamle vän började blogga igen. så jag gör också nån sorts nostalgitripp.

det stora är kanske att jag har inlett ett försök till ett konsumtionsfritt år. eller ja, konsumtionsminimerat år är väl mer rätt att kalla det kanske. tanken är att allt som köps måste ersätta ngt som gått sönder eller fylla ett reellt behov. och det går bra hittills. kanske blir det nån extra utsvävning i mataffären (ety jag har valt att inte inkludera maten), men det är fascinerande så snabbt det går att helt vänja av tankarna vid att man kanske ska köpa nån ny pryl.

saken håller bara på att kompliceras lite av att jag nog inte bor för mig själv så länge till. och en flytt introducerar ju alltid idéer om nya ting. och kommer det att fungera att försöka flytta ihop med ngn som inte spenderar året efter samma princip?

det som precis hade blivit så lätt, blev plötsligt återigen ett huvudbry.

1 comment:

Peter said...

jag gillar allt det här.