Wednesday, May 16, 2007

karaktärsflaw

jag skulle egentligen låta det vara där. det här med esc, men nu ger sig ju min dn-ljuspunkt ulrika kärnborg in i diskussionen. och jag tycker synd om henne om hon inte minns något enda från sina få besök i schlagervärlden. för som tidigare nämnts, även om det mesta inte tål att minnas, så är det ju inte det som passerar en förbi som är det viktiga. så jag erbjuder här länken till den instrumentala versionen av årets vinnarlåt. jag hoppas att den inte går någon spårlöst förbi. så kan vi få slut på alla argumentationer om öststatsfavoriseringar. låten är en genuin komposition likt få. i världen. tävlingssammanhanget bortglömt för längesen. framförd som lesbisk kampsång eller inte.


för övrigt gillade jag inte omskrivningen av det sista citatet. av andra skäl. det var att göra något löjeväckande av någonting allvarligt. det förminskade ursprungscitatet.

No comments: