Saturday, May 12, 2007

tänkande människa håll ut; det kommer en morgondag

jag har egentligen inte tiden för mig att blogga just nu. jag hoppas jag kan utveckla detta senare idag. men om någon undrat; detta är varför jag inte är moderat. eller kan ta argument från någon som ingår regering med dem. för visst ska vi jobba i sverige. vi alltså. inte "dem". de tar våra jobb gör de. eller vad är det billström menar? vad spelar det för roll om invandrare som arbetar kommit hit för att just arbeta eller pga av misär och krig? eller vänta lite här nu. är det inte de som kommer hit av de senare skälen vi i FÖRSTA HAND ska släppa in? åååååå jag fattar ingenting. fyra år av mörker. det kommer att bli så många dagar av svenska akademien på högsta volym så det är tur de släpper ny skiva snart.

att de inte fattar. alla. ska. med. alla. behövs.

2 comments:

Skuncke said...

Svensken har ingen hävdvunnen rätt till sitt eget land, men det har Mohammed från Afganistan?
I DN står idag att läsa om stackars asylsökande Mohammed från Afganistan. Han tillåts inte längre jobba i Sverige utan TVINGAS leva på bidrag.
Lustigt alla verkar ha glömt de 1.300.000 arbetslösa svenskarna som Alliansen talade om innan valet. Är det inte en bättre idé att svensken får företräde till jobben i sitt eget land än att arbetskraft importeras från tredje världen. Varför ska Svenne vara bidragsberoende medan Mohammed får 28.000 kronor i månaden?
Är det inte bäst för alla att Mohammed åker hem och försöker bygga upp sitt eget land istället?

Em. said...

ja, varför?

kanske för att "får" var en intressant omskrivning av "hårt arbetar ihop", kanske för att idéer om stängda nationalstater är - och alltid har varit - väldigt, öh, passé. kanske för att alla är exakt lika mycket kött och blod och nerver. kanske för att solidaritet och kärlek är mycket starkare och varmare känslor än hat. kanske för att jag kan svära på att jag går omkring i världen så mycket lugnare och mer tillfreds än du.