Monday, April 23, 2007

betongsinne

dn.se lägger ut länkar till bloggar som länkar till deras artiklar. jag har bestämt att detta är av ondo eftersom jag nu spenderar alldeles för mycket tid med att läsa om vad andra tycker. som om jag skulle ändra mig ändå. detta är ju avklarat sen tidigare. 25 och åsikterna gjutna i betong. det är ingen bra värld som jag formats av. inte alls.

vad händer ute i världen då mina vänner? efter långa tider av lugn har medierna äntligen hittat tillbaka till rosengård, och tur var ju det för vi andra skåningar här nere började ju undra om området utplånats från jordens yta. riktigt oroliga över icke-uppmärksammade normala dagar i detta område som jag antar ska befästa att vi är en storstadsregion. lite tur att vi hade kravallerna i samband med rivningen av ungdomens hus på nörrebro också. för inte kan vi väl vara en konkurrerande storstadsregion utan några små mini-problemområden heller?

och leijonborg avgår. det är lite synd, för jag har diggat att vara hans elektroniska rådgivare. han har ju behövt mina råd! de må vara gjutna i betong sen länge, men de är ju trots allt himla bra för det ;) och den som nu läser dem har säkert fått sig många skratt. skakat på huvudet och tänkt "stackars lilla flicka, hon har ju inte alls förstått nånting om vad vår typ av liberalism går ut på". men det är ok, jag bjuder på det. skrattar bäst som skrattar sist.

No comments: