Sunday, April 01, 2007

vän av ordning

jag ska städa idag. det är så att säga syftet för denna dagens existens. prydlighetens, renhetens och det goda samvetets dag. och visst borde man vara ute på promenad i vårvädret, för vem vet hur länge det varar och jag har schlagerspellistan igång och det borde bara komma av sig självt. och i den avsaknad av datum som jag för tillfället lever i, där veckodagar och klockslag är allt som ordnar in tiden, råkade jag missa att min kompis fyllde år igår. det var inte alls bra. inte alls. jag funderar på det mest oväntade sättet att reparera för det på. kanske gör det att jag måste vänta i dagar. kreativiteten är inte på topp idag. tur att det inte behövs för städning.



och idag flyttar du ifrån honom.

det är vad du gör. viss skillnad. på sitt sätt det mest skrämmande jag kan tänka mig. för jag ser hur du och jag ändå tuggar på. samma gamla hjulspår. samma tryckande tomhetsleenden, samma bisarra hej. jag ler ett alldeles speciellt leende just när jag säger hej till dig. jag hoppas att det är ett leende som dör ut med dig. med tiden. som aldrig letar sig tillbaka senare i livet. jag hatar det leendet.

No comments: